Monday 12 September 2011

FULL TIME REPORT EPL : BOLTON VS MANCHESTER UNITED + VIDEO

                                                                                     
                                                                                     Javier Hernandez (5')
                                                                                     Wayne Rooney (20')
                                                                                     Wayne Rooney (25')
                                                                                     Javier Hernandez (58')
                                                                                     Wayne Rooney (68')

                                                                                    


    Manchester united meneruskan kecemerlangan pada awal musim. Kali ini Bolton menjadi mangsa apabila 5 gol dijaringkan tanpa balas. Wayne Rooney melengkapkan hatrik ke dua menjadikan jumlah jaringan untuk 4 perlawanan adalah 8 gol. Javier Hernandez yang membuat penampilan pertama  untuk pasukan utama juga cemerlang dengan menjaringkan 2 gol. 
    Gol pertama terhasil apabila Nani dengan bijak melakukan hantaran lintang leret dan Hernandez berlari meninggalkan marker nya Gary Cahill untuk menyambar bola di bahagian near post. Gol ke 2 terhasil apabila pemain pertahanan kanan Phil Jones melakukan hantaran lintang tinggi dari bahagian tepi dan Rooney yang berada di depan gol melakukan tapping mudah untuk menewaskan Jaaskelainen. Phil Jones sekali lagi mencuri tumpuan apabila melakukan larian menyusup masuk menewaskan beberapa orang pemain pertahanan Bolton sebelum melepaskan rembatan yang ditepis oleh Jaaskelainen dan bola muntah disambar oleh Rooney untuk gol ketiga united. Gol ke 4 berpunca dari rembatan Carrick dari luar kotak penalty yang ditepis oleh pemain pertahanan Bolton sebelum bola singgah ke kaki Hernandez, dan dengan mudah Hernandez menolak masuk untuk gol ke 2 nya. Rooney melengkapkan hatriknya dan gol ke 5 United apabila melepaskan rembatan cantik dari luar kotak penalty selepas menerima hantaran cantik dari Nani. 
    Semua pemain united bermain dengan cemerlang pada perlawanan ini. Persefahaman antara pemain adalah tinggi dan corak permainan pantas yang dipamer united sememangnya menyukarkan Bolton. Bahagian tengah jelas dikuasai oleh Anderson dan Carrick. De Gea juga bermain dengan cemerlang apabila menyelamatkan rembatan deras Klasnic. Tetapi Ashley Young agak tenggelam dalam perlawanan ini.Perlawanan seterusnya untuk united adalah kejuaraan eropah menentang Benfica . Perkara yang dibimbangkan oleh Fergie adalah kecederaan Tom Cleverly dan Johnny Evans.






 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...