Friday 30 September 2011

Champions League Team of The Matchday 2

Goalkeeper

Diego Alves
Valencia

Membantu Valencia mengikat Chelsea 1-1 dengan aksi tangkas menyelamatkan banyak percubaan bahaya, termasuk 2 percubaan dari Torres dan 1 dari Anelka.


Defenders

Anthony Reveillere (Lyon) - Lucio (Inter) - Jerome Boateng (Bayern Munich) - Jeremy Morel (Marseille)

Kapten Lyon Antony Reveillere pemain pertahanan kanan membantu pasukannya untuk menewaskan Dinamo Zagreb dengan aksi tangkas di bahagian pertahanan dan turut membantu serangan. Lucio menjaringkan 1 gol untuk membantu Inter tewaskan CSKA Moscow. Jerome Boateng beraksi cemerlang ketika bertemu bekas pasukannya Manchester City dengan mengunci setiap pergerakan Aguero.Dan pemain pertahanan kiri Jeremy Morel turut cemerlang ketika beraksi menentang Borussia Dortmund.


Midfield

Kaka (Real Madrid) - Roman Shirokov (Zenit St Petersburg) - Franck Ribery (Bayern Munich)

Berita gembira untuk Real Madrid apabila Kaka sudah kembali ke prestasi sebenar membantu Real Madrid tewaskan Ajax 3-0 dengan menjaringkan 1 gol dan assist 1 gol. Zenit tewaskan Porto 3-1 dengan Roman Shirokov mempamerkan persembahan cemerlang sebagai box-to-box midfield serta menjaringkan 2 gol untuk pasukannya. Franck Ribery menjadi duri dalam daging kepada Manchester City apabila setiap gerakannya sukar dikawal oleh mereka. 


Striker

 Lionel Messi (Barcelona) - Alexander Frei (Basel) - Zlatan Ibrahimovic (AC Milan)

Tiada apa lagi yang boleh menyekat kehebatan Messi buat masa ini.Messi menjaringkan 2 gol ketika Barcelona membelasah Bate Borisov 5-0. Ibrahimovic kembali beraksi bersama AC Milan dengan 1 gol dan 1 assist yang cantik untuk Cassano menjaringkan gol. Pemain veteran Frei hampir-hampir mengecewakan United di Old Trafford dengan jaringan golnya, sebelum Ashley Young menyamakan kedudukan 3-3.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...