Tuesday 29 November 2011

Kemalangan Bas Mengorbankan 7 Pemain Bola Sepak Togo

7 orang pemain bola sepak Togo mati apabila bas yang mereka naiki terlibat dalam kemalangan dan terbakar dalam perjalanan ke tempat perlawanan.

Sekurang-kurangnya tujuh pemain terbunuh dan 28 lagi dilaporkan dalam keadaan kritikal selepas bas yang membawa mereka terjunam ke dalam gaung dan terbakar, semalam.


Kenyataan yang dikeluarkan menerusi televisyen negara itu, kerajaan berkata, Presiden, Faure Gnassingbe mengarahkan pemain kelab Etoile dibawa ke Hospital Lome Central bagi mendapatkan rawatan lanjut.
Sementara itu, kumpulan yang diketuai Menteri Sukan, Christophe Tchao bergegas ke tempat kejadian dengan ambulans bagi mengeluarkan mereka yang cedera.

Kemalangan berlaku dekat bandar Atakpame, kira-kira 160 kilometer utara Lome, ketiba kelab itu dalam perjalanan ke bandar kedua terbesar Togo, Sokode untuk beraksi menentang kelab Semassi hari ini.

Antara yang mati dalam kemalangan bas ni, merupakan pemain kebangsaan bola sepak Togo. Semoga rakyat Togo tabah dengan musibah yang menimpa mereka. Daripada Allah kita datang, kepada Allah kita kembali.

 sumber : melayukini


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...